Osteopathie bij volwassenen

Osteopathie is een manuele behandelmethode die het lichaam in zijn totaliteit bekijkt en op zoek gaat naar de oorzaak van klachten en deze behandelt. Centraal staat het zelfregulerend vermogen van het menselijk organisme. Pijn is een gevolg en komt aan het licht, de oorzaak ligt meestal in de schaduw. Het lichaam is een eenheid en de klachten kunnen zich ergens anders uiten dan waar het bewegingsverlies (de oorzaak) ligt.

De osteopathie behandeling
Een osteopaat behandelt de patiënt in zijn geheel en niet alleen het gebied waar de klacht zich bevindt. Dit kan als gevolg hebben dat twee personen met dezelfde klacht totaal verschillend behandeld worden. Voor de osteopatische behandeling gebruiken wij zachte manuele technieken die gericht zijn op spieren, pezen, organen, schedel, zenuwen, bloedvaten en vliezen (fascia). Aangezien de behandeling het zelfregulerend en zelfherstellend vermogen van het lichaam activeert zal er enige tijd tussen de behandelingen zitten.

Veel voorkomende klachten

• Gewrichtsklachten zoals rugpijn, schouderpijn, nekpijn, heuppijn
  • Chronische hoofdpijn en migraine
  • Sportblessures en verstuikingen
  • Whiplash syndroom en andere posttraumatische klachten
  • Maagklachten en darmklachten (onder andere PDS, obstipatie, diarree en maagzuur)
  • Keelklachten, neusklachten en oorklachten
  • Menstruatieklachten
  • Eczeem
  • Chronische vermoeidheid
  • Vermoeidheid en duizeligheid
  • Aangezichtspijn en kaakgewricht problematiek
  • Bekkenklachten en gewrichtsklachten
  • Klachten na operaties, zoals: littekens en verklevingen

Heeft u vragen en wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.

Online afspraak maken